SEO optimalizácia- buďte viditeľný

SEO optimalizácia predstavuje techniku, ktorá sa využíva za účelom dosiahnutia lepších pozícií vo fulltextových vyhľadávačoch. Jej cieľom je posunúť webovú stránku na vyššie priečky vo vyhľadávači, kde si ju všimne väčšie množstvo ľudí. Optimalizácia pre vyhľadávače je stále častejšie spájaná s tvorbou kvalitného obsahu, tzv. content marketingu. Content marketing je zase schopnosť písať príťažlivý, poučný a unikátny obsah, ktorý človeka zaujme a donúti ho k zamysleniu. Jej cieľom je pridaná hodnota v oblasti, ktorej sa daný článok venuje. Content marketing a seo optimalizacia idú ruka v ruke.

Čo však znamená a ako funguje SEO optimalizácia?

SEO optimalizácia je proces dosahovania lepších pozícií vo vyhľadávačoch za účelom zvýšenia predajnosti webovej stránky, ktorá je predmetom optimalizácie. Funguje okrem iného na princípe linkbuildingu. Tento pojem znamená získavanie kvalitných odkazov z iných webových stránok na konkrétne kľúčové slová, na ktoré sa následne daná webová stránka posunie vo vyhľadávačoch. Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt seo optimizationSamozrejme, nie je to také jednoduché ako sa zdá. Existujú odkazy dofollow, ktoré posúvajú silu a tým spôsobujú pohyb webovej stránky vo vyhľadávačoch smerom nahor, alebo nofollow odkazy, ktoré túto silu neposúvajú a s pozíciami nerobia nič. Okrem toho, ako už bolo uvedené, je SEO optimalizácia o správnom obsahu. Obsah musí byť prispôsobený tématike, ktorá je predmetom optimalizácie a v textoch sa musia nachádzať slová, ktoré sú predmetom linkbuildingu. Pri SEO optimalizácií hrajú dôležitú rolu aj sociálne siete, ktoré prinášajú na web návštevníkov. Je to práve návštevnosť, ktorej podiel na úspešnej SEO optimalizácií rastie a preto je veľmi dôležite, aby sa na webovú stránku dostalo čo najviac ľudí, ako aj to, aby na nej nejaký čas zostali. Okrem toho hrá svoju rolu aj rýchlosť načítania webovej stránky alebo koncovka domény. SEO optimalizácia je teda kombináciou viacerých faktorov, ktoré sa dopĺňajú a úzko prelínajú. Na tému SEO optimalizácia existuje veľké množstvo článkov na internete, ale aj kníh, ktoré sa tejto problematike venujú. Vysvetľujú základné pojmy a princíp fungovania. V súvislosti so SEO optimalizáciou, teda optimalizáciou pre vyhľadávače je nutné spomenúť aj PPC kampaň v Google AdWords, ktorá je taktiež zdrojom návštev, ktorých dôležitosť bola vysvetlená v predchádzajúcom texte. Okrem toho Google AdWords umožňuje akési nahradenie dobrých pozícií, pretože táto PPC reklama sa zobrazuje ešte pred organickými (prirodzene usporiadanými) výsledkami vyhľadávania. SEO optimalizácia je teda technika na získanie lepších pozícií vo fulltextových vyhľadávačoch. Sú to práve pozície vo vyhľadávači Google (najpoužívanejší vyhľadávač na Slovensku), ktoré predstavujú v dnešnej internetovej dobe predmet veľkého boja. Preto je SEO optimalizácia nutnosťou všetkých podnikateľov, ktorí chcú byť na internete úspešní.